Wednesday 25 April 2018

Sistema de comércio africano adiantado


PortCities Bristol.


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Bristol e escravidão transatlântica.


Vidro da China.


Redes comerciais africanas.


O ouro africano e outros bens chegaram à Europa muito antes de os comerciantes europeus chegarem à África. A partir de cerca de 650 dC, os bens africanos chegaram à Europa através do comércio entre a África Ocidental e o norte da África. O muçulmano & mouro & mouro & # 8217; o império se espalhou do norte da África para o sul da Europa. Bens comprados dos comerciantes da África Ocidental pelos comerciantes muçulmanos do norte da África foram levados para o sul da Europa. Aqui eles poderiam então ter sido vendidos para os europeus.


A partir do século 7 dC, redes comerciais sofisticadas foram estabelecidas. O mapa mostrado aqui mostra algumas das rotas comerciais usadas. Essas rotas, juntamente com os sistemas de dinheiro que se desenvolveram, permitiram a troca de mercadorias em toda a África. As comunidades da África Ocidental estavam envolvidas em uma importante rota comercial para o norte. Viajando através do deserto do Saara, os comerciantes muçulmanos do norte da África lidavam com os africanos ocidentais. Os africanos ocidentais trocaram seus produtos locais como ouro, marfim, sal e tecido, por mercadorias norte-africanas como cavalos, livros, espadas e cota de malha. Este comércio (chamado de comércio transaariano porque atravessou o deserto do Saara) também incluía escravos. Os escravos, geralmente capturados como prisioneiros de guerra, eram vendidos pelos africanos ocidentais aos comerciantes muçulmanos que vinham do norte da África. O norte da África e partes do sul da Europa faziam parte do território muçulmano mourisco & # 8217; Império. Escravos seriam levados para o sul da Espanha como servos domésticos. Este foi um comércio que estava ativo no século 7 dC, e continuou por séculos.


O comércio de bens para outros bens, chamado troca, era comum em toda a África, mas os povos da África Ocidental também tinham um tipo de dinheiro que eles usavam no comércio. Poeira de ouro era o dinheiro & # 8217; usado em áreas da África Ocidental e com os comerciantes do Norte da África. O povo Akan, do que hoje é Gana e Costa do Marfim, extraía ouro e usava-o para o comércio local e internacional. Qualquer um que usasse pó de ouro como dinheiro precisava de um conjunto de equipamentos. Eles usavam caixas e sacolas para segurar o pó de ouro, balanças e pesos para pesá-lo, colheres para transferir ouro da caixa para a balança e escovas para limpar o último grão de colheres e escamas. Caixas para conter pó de ouro são retratadas aqui. Alguns pesos eram quadrados, redondos ou triangulares e decorados com padrões geométricos. Estes vêm em conjuntos de pesos diferentes e são semelhantes aos usados ​​pelos comerciantes muçulmanos no norte da África. Os comerciantes da África Ocidental provavelmente o adotaram após o contato com eles. Alguns pesos geométricos são retratados aqui. Outros pesos eram & # 8216; figurativo & # 8217; e feito em muitas formas diferentes, como pessoas, animais, pássaros e armas. Esses pesos costumavam levar uma mensagem com o pagamento, baseado em ditados africanos.


7a. Reino do Gana.


Certamente eles estavam vivendo a vida alta. mas como eles fizeram isso?


Localizado nas fronteiras atuais da Mauritânia, Mali e Senegal, o Gana medieval literalmente se sentou em uma mina de ouro. A abundância de recursos da terra permitiu que os governantes de Gana se engajassem em anos de comércio próspero. O governo estratégico aliado à excelente localização levou ao rápido surgimento de um império muito rico.


Ouro em Wagadugu.


A maior parte do que sabemos sobre a antiga Gana & mdash; que é mais precisamente chamado Wagadugu & mdash; é baseado em escritos de viajantes árabes que entraram em contato com os povos da nação. "Gana" era na verdade o título dado aos reis Wagadugu e era usado pelos "repórteres" islâmicos para descrever o lugar rico e misterioso que eles observavam.


A evidência da ocupação de Gana remonta ao século IV, mas foi várias centenas de anos depois que se estabeleceu como nação por uma tribo conhecida como Soninke, cujos líderes foram creditados com o fortalecimento inicial do Estado de Wagadugu e a expansão do seus territórios.


Por volta de 1000 aC, a nação passou por uma expansão estratégica e assumiu o controle de uma grande área de terra entre os rios Níger e Senegal. A região era rica em ouro, e sua aquisição significou que Gana se tornaria uma força líder na rede de comércio transaariana.


O banquinho de ouro dos reis ashantis de Gana, um símbolo de seu poder, não foi visto pelo público em geral por 300 anos. Sua localização é mantida em segredo e uma réplica é usada para exibição pública.


Política ganense.


O líder de todos os líderes era o rei, que também era conhecido como o gana, ou chefe de guerra. Sua palavra era lei. Ele serviu como comandante em chefe de um exército altamente organizado, o controlador de todas as atividades comerciais e o administrador chefe da justiça. Prefeitos, funcionários públicos, conselheiros e ministros foram nomeados pelo rei para ajudar com os deveres administrativos & mdash; mas em todos os momentos, o rei estava no comando.


Todos os dias, o rei reunia sua corte e permitia que as pessoas expressassem publicamente suas queixas. Bater tambores que ressoaram por toda a área sinalizaram a assembléia dos tribunais e as pessoas se reuniram para falar o que pensavam. Independentemente de serem conflitos de vizinhança ou casos de violação de direitos, o rei escutou as queixas e proferiu seu julgamento.


Essas audiências foram declaradamente pacíficas, a menos que envolvessem questões de natureza criminal. Duas das ofensas criminais mais sérias foram a negação de dívidas e o derramamento de sangue. Esses crimes foram julgados por provação.


De acordo com relatos islâmicos, o criminoso acusado recebeu uma mistura suja para beber, que consistia em madeira e água de sabor azedo e amargo. Se ele vomitasse depois de voltar a bebida desagradável ele foi declarado inocente e foi parabenizado por passar no teste. Se ele não vomitasse, e a bebida permanecesse lá dentro, ele era considerado culpado e sofreu a ira do rei.


Cidadãos de Gana não foram os únicos colocados à prova do rei. Habitantes de suas terras conquistadas foram examinados por seu bom comportamento e lealdade também. Nos territórios onde a ordem e a obediência prevaleceram e os impostos foram devidamente pagos, a autonomia foi concedida. Mas em áreas que lutavam pela independência ou desafiavam as leis do rei, os governadores de Gana foram nomeados como cães de guarda e pouco não foi declarado ao rei.


Comércio Transaariano.


Quando o rei não estava ocupado impondo seu poder entre as pessoas, ele estava se espalhando internacionalmente através do comércio. Em seu auge, Gana estava trocando ouro, marfim e escravos pelo sal dos árabes e cavalos, roupas, espadas e livros dos norte-africanos e europeus.


Este é um mapa do antigo reino de Gana, exibindo sua localização bem ao norte do atual Gana. Hoje esta área faz parte dos países do Mali e da Mauritânia.


Com este sistema, não é de admirar que o Gana tenha ficado rico rapidamente. A riqueza que o reino adquiriu, no entanto, não serviu em seu favor para sempre. A concorrência de outros estados no comércio de ouro acabou cobrando seu preço.


O ciúme, o medo e a raiva do poder de Gana levaram seus vizinhos a se levantarem contra o reino. Seus esforços foram a princípio fracos e insignificantes, mas eventualmente, em meados do século 11, um grupo muçulmano conhecido como os Almorávidas lançou uma invasão devastadora na cidade capital de Koumbi Saleh. Embora os territórios tivessem sido apreendidos e imposto tributo, Gana se recuperou e forçou os invasores a se retirarem.


Um pouco menos de 200 anos depois, no entanto, Gana não teve tanta sorte. Enfraquecido por ataques subseqüentes e cortado do comércio internacional, o reino era vulnerável e incapaz de evitar a derrota. Em 1240 C. E., Gana foi absorvido pela crescente nação do Mali, que logo se tornaria o próximo grande império.


O desenvolvimento mais importante na história do noroeste da África foi o uso do camelo como veículo de transporte. Como as rotas de comércio foram estabelecidas, a antiga Gana tornou-se um importante centro de comércio e encruzilhada cultural entre 400 e 1100 C. E., sendo eventualmente engolida e superada pelo Reino do Mali.


O antigo Gana era uma sociedade com um sistema judiciário complexo, organização militar e comércio de ouro. Este site da GhanaWeb fornece uma história completa desde os dias antigos até o presente.


Suas origens são misteriosas, e sua história foi principalmente contada através de estrangeiros, mas o Reino de Gana foi definitivamente um poderoso império baseado em ouro abundante. Este site da BBC apresenta alguns dos fatos dispersos, escritos de fontes primárias e lendas tradicionais que elucidam este império que floresceu entre o rio Níger e o Senegal.


Reinos da África Austral: Mapungubwe.


Mapungubwe fica na Província de Limpopo, na África do Sul, perto das fronteiras do Zimbábue e Botsuana. Fonte: metmuseumMapungubwe situa-se na província de Limpopo, na África do Sul, perto do Zimbabué anMapungubwe fica na província de Limpopo do Sul A.


Este tópico fornece uma breve visão geral introdutória dos assentamentos no Vale do Limpopo antes de Mapungubwe, e uma breve visão geral conclusiva do Grande Zimbábue, que sucedeu Mapungubwe como o centro do comércio da África Austral. Mapungubwe é uma sociedade complexa de uma escala política muito maior do que a que havia sido vista antes no sul da África. Houve mudanças no poder político, liderança e autoridade e na organização, gestão e manutenção desse poder político.


Esta lição também se concentra em Mapungubwe como o primeiro estado na África do Sul em 1220-1300, bem como o simbolismo subjacente de vários artefatos encontrados nas ruínas antigas. As práticas comerciais em toda a África e no Oceano Índico também são abordadas nesta lição.


O tópico também inclui as viagens de Marco Polo, já que ele era um explorador europeu na Ásia ao mesmo tempo em que Mapungubwe estava no auge de seu poder. Isso fornece uma comparação útil de sociedades em algumas partes do mundo no mesmo período de tempo.


Foco: O foco principal está em Mapungubwe, sua estrutura interna e seu comércio na África e em todo o Oceano Índico.


A cidade de Mapungubwe fica perto de onde o rio Shase deságua no rio Limpopo, numa fazenda chamada Greefswald, no vale do rio Central do Limpopo. A área ao redor da cidade é Savannah bushveld. A malária e a doença do sono, causadas por mosquitos e moscas tsé-tsé, tornaram muito difícil para os habitantes de Mapungubwe cultivarem o gado.


Mapungubwe foi declarado Patrimônio da Humanidade em reconhecimento ao seu valor como um sítio arqueológico que fornece insights sobre o passado da humanidade.


O que Mapungubwe significa?


Mapungubwe significa "Colina dos Chacais e foi nomeado MK por arqueólogos que estudam a região. Algumas partes da escavação também foram nomeadas mais de uma vez, como K2, uma área perto da própria colina, que também é chamada Bambandyanalo.


A área que foi estudada por arqueólogos é composta de 3 partes chamadas K2 ou Bambandyanalo, Mapungubwe Hill ou MK, e o Southern Terrace ou MST.


A área de estar do palácio no topo da colina de Mapungubwe. Fonte da imagem.


Os habitantes de Mapungubwe eram, como o povo de Thulamela, os ancestrais do povo shona da África meridional. As primeiras pessoas em Mapungubwe foram os primeiros colonos da Idade do Ferro. Eles viveram lá de cerca de 1000 dC a 1300 dC, e cerca de 1500 agricultores da subsistência da Idade do Ferro também se estabeleceram lá. Sua existência é confirmada pela descoberta, por arqueólogos, de alguns fragmentos identificados como cerâmica da Idade do Ferro. Isso significa que eles fabricaram suas próprias ferramentas de cerâmica e metal.


Como as sociedades de Thulamela e do Grande Zimbábue, Mapungubwe foi estruturado ao longo das classes sociais. Isto pode ser visto a partir da localização das casas das pessoas que separam líderes e plebeus. A elite vivia no topo de Mapungubwe e seus seguidores ficavam no sopé da colina e na área circundante. Um local de lixo perto do K2, onde habitam os plebeus, indica que os ricos e os pobres comem alimentos muito diferentes.


As tradições fúnebres também eram diferentes. Os ricos tinham um cemitério no topo da colina com uma bela vista da região. 3 das pessoas encontradas neste cemitério foram enterradas na posição vertical, em posição sentada, indicando que eram da realeza. Eles também foram enterrados com ornamentos de ouro e cobre e contas de vidro, mostrando que as pessoas de Mapungubwe eram hábeis em trabalhar com ouro.


O marfim foi negociado com mercadores árabes e contribuiu grandemente para a riqueza do reino. Fonte da imagem.


É difícil encontrar uma explicação única para a deserção do Mapungubwe. Alguns arqueólogos sentem que o reino começou a declinar nos anos 1100 porque o clima mudou. O clima tornou-se mais frio e seco e reduziu o pasto, dificultando a criação de gado. Outros acham que houve uma mudança nas rotas comerciais. Mapungubwe dependia do comércio e qualquer golpe nessa atividade teria forçado as pessoas a se afastarem.


A importância do ouro, gado e marfim.


As pessoas de Mapungubwe eram ricas e cultivadas com gado, ovelhas e cabras, e também mantinham cães. Eles produziram grandes colheitas que lhes permitiram negociar e armazenar alimentos extras. Arqueólogos encontraram vestígios de painço, sorgo e algodão nos restos das barracas de armazenamento.


As riquezas também vieram do marfim, do ouro e das terras férteis causadas pela inundação da área. Por volta de 1220 a 1300 Mapungubwe era um centro comercial avançado e seus habitantes eram negociados com a Arábia, China e Índia através dos portos da África Oriental. Os animais da fazenda forneciam carne e couro, mas também caçavam, capturavam e coletavam outros alimentos.


A cidade podia negociar porque estava tão perto do rio Limpopo, que a ligava à costa. Eles trocaram sal, gado, peixe, ouro e ferro, marfim, madeira, caramujo de água doce e conchas de mexilhão, sílex e contas de casca de ovo de avestruz foram usadas para contas de vidro e tecido.


Unidade 1- Mudanças na sociedade no vale do Limpopo.


Os primeiros colonos de Mapungubwe foram os primeiros colonos da idade do ferro. Eles viviam lá por volta de 1000 a tonelada, e cerca de 1.500 da agricultura de subsistência da idade do ferro também se instalaram ali. Sua existência é confirmada pela descoberta pelo arqueólogo de alguns potsherd identificados como cerâmica de idade de ferro precoce. Isso significa que eles fabricaram suas próprias ferramentas de cerâmica e metal. Mapungubwe foi estruturado ao longo das classes sociais. Isto pode ser visto a partir da localização das casas das pessoas, separando líderes e plebeus. A elite vivia no topo do mapungbwe e seus seguidores ficavam no sopé da colina e na área circundante. Um local de lixo próximo ao k2, onde habitam os plebeus, indica que os ricos e os pobres têm alimentos muito diferentes. As tradições fúnebres também eram diferentes. Os ricos tinham um cemitério no topo da colina com uma bela vista da região. 3 das pessoas encontradas neste cemitério foram enterradas na posição vertical, em posição sentada, indicando que eram da realeza. Eles foram enterrados com ornamentos de ouro e cobre e contas de vidro, mostrando que as pessoas do mapungubwe eram hábeis em trabalhar com golfe.


Unidade 2-Mapungubwe: o primeiro estado na África Austral 1220 - 1300.


A Unidade 2 foca em Mapungubwe como o primeiro estado na África Austral, isto é depois que Mapungubwe se descobriu como um reino. A civilização que estava ocorrendo na área, as oportunidades, o estado de direito, a burocracia era visível na área. Houve reis com reis e rainhas governando as massas. Havia também a classe trabalhadora e a classe alta. A classe alta será os indivíduos que foram autorizados a viver no topo das colinas devido ao seu status social e econômico. A classe trabalhadora geralmente ocupava as partes mais baixas das colinas. O rei e seus conselheiros eram o corpo decisório do estado.


Unidade 3- Rinocerontes de ouro e outros objetos de ouro, símbolos do poder real e da liderança política.


Esta unidade lida com o poder real e outros objetos que simbolizavam poder e liderança política. Agora o Mapungubwe se descobriu como um estado de função que tem população, economia e lei. O surgimento da área de um pequeno reino em um poder maior na África Austral era visível. Havia a visibilidade da hierarquia com os líderes que viviam no topo das colinas, enquanto as massas comuns ocupavam a área abaixo das colinas. Isso foi o mesmo com o enterro, líderes e homens respeitados foram enterrados no topo das colinas, enquanto homens comuns foram enterrados no fundo das colinas.


Unidade 4- Comércio em toda a África e através do Oceano Índico e além.


Esta unidade é sobre o comércio que Mapungubwe teve não só com outros estados africanos, mas com estados asiáticos como a China. Isso foi feito nas primeiras idades. Mapungubwe não só se tornou um estado maior na África Austral, como também contribuiu para o comércio internacional. Tratava-se de superpoderes e comerciantes civilizados do continente asiático. O início da globalização, Mapungubwe fazia parte dos estados que estavam na vanguarda.


Unidade 5- Hoje: Patrimônio da Humanidade e Ordem de Mapungubwe.


Esta unidade coloca seu foco na ordem de Mapungbwe hoje e é um patrimônio. De um grande estado a um patrimônio, o que deu errado com Mapungbwe? O que aconteceu com as negociações comerciais? O que acontece com sua liderança? Esta unidade ajudará o aluno a responder pelas perguntas acima.


Esta Ordem deve ser concedida a cidadãos sul-africanos que se destacaram nos campos das artes, cultura, literatura, música, jornalismo e desporto.


Este pedido pode ser concedido em três categorias:


Categoria 1 = ouro.


Categoria 2 = prata.


Categoria 3 = Bronze.


Simbolismo / elementos de design.


A planta de Ikhamanga (Strelitzia) simboliza a beleza única das conquistas de homens e mulheres que carregam o colorido sul-africano nas áreas de criatividade, artes, cultura, música, jornalismo e esporte.


1. Quatro cantos do globo - simbolizam as conquistas dos sul-africanos em todo o mundo.


2. Sol nascente - o novo amanhecer emergindo da África.


3. Colina de Mapungubwe - forma o fundo, uma colina de arenito sobre um depósito de mudstone em uma área subtropical árida com chuvas erráticas de verão. As escavações mostraram que a excelência surgiu das circunstâncias naturais mais difíceis.


4. Rinoceronte Mapungubwe - o artefato agora mais conhecido encontrado em um túmulo no local da escavação, uma estatueta banhada a ouro formada em torno de um núcleo macio, provavelmente madeira esculpida, testemunha da excelência da desenvoltura humana presente no Reino.


5. Mapungubwesceptre - emergindo do caldeirão de ouro de ambos os lados; outro dos artefatos encontrados em um túmulo no local da escavação. 6. Caldeirão de ouro decorado - as formas simétricas básicas no caldeirão dourado transbordante simbolizam a abundância de excelência, ciência e criatividade, testemunho das primeiras conquistas da metalurgia. 7. Fornalha - as propriedades de purificação e manutenção da vida do fogo, empregadas desde a Idade do Ferro, para promover o desenvolvimento e a excelência nas sociedades e comunidades.


Esta unidade centra-se no Grande Zimbabué como antecessor de Mapungubwe. Depois Mapungubwe demised Grande Zimbábue tornou-se proeminente e tornou-se o novo centro comercial líder na África Austral. Evidências arqueológicas sugerem que o Grande Zimbábue se tornou um centro de comércio, com artefatos sugerindo que a cidade fazia parte de uma rede comercial ligada a Kilwa e se estendendo até agora como a China. Moedas de cobre encontradas em KilwaKisiwani parecem ser do mesmo minério puro encontrado na costa suaíli. [25] Este comércio internacional era principalmente em ouro e marfim; algumas estimativas indicam que mais de 20 milhões de onças de ouro foram extraídas do solo.


Unidade 7- Um explorador europeu: Marco Polo.


Esta unidade se concentra em Marco Polo, o explorador europeu que chegou à África, quando Mapungubwe estava no auge de sua civilização. Tinha acabado de se descobrir como um estado que tem muito potencial como um ator internacional nos primórdios da globalização.


"Quando um homem está andando neste deserto à noite e por algum motivo - caindo no sono ou qualquer outra coisa - ele se separa de seus companheiros e quer se juntar a eles, ele ouve vozes espirituais falando com ele como se fossem seus companheiros, às vezes até Muitas vezes essas vozes o atraem para longe do caminho e ele nunca mais o encontra, e muitos viajantes se perderam e morreram por causa disso. Às vezes, na noite, os viajantes ouvem um ruído como o barulho de uma grande companhia de cavaleiros. longe da estrada, se eles acreditam que estes são alguns de sua própria empresa e cabeça para o barulho, eles se encontram em apuros quando a luz do dia vem e eles percebem seu erro. Houve alguns que, ao atravessar o deserto, têm sido um Um grupo de homens vindo em direção a eles e, suspeitando que eles eram ladrões, retornando, eles se desgarraram desesperadamente. Mesmo até a luz do dia os homens ouvem essas vozes espirituais, e muitas vezes você imagina que esteja ouvindo as tensões de muitos instrumentos, especialmente dr. Ums e o choque de armas. Por essa razão, bandas de viajantes fazem questão de se manter muito próximas umas das outras. Antes de irem dormir, montam uma placa apontando na direção em que devem viajar e, ao redor dos pescoços de todos os seus animais, apertam pequenos sinos, de modo que, ouvindo o som, podem impedi-los de sair do caminho. "


Spartacus Educacional.


O Império Britânico e a Escravidão.


No final do século XIV, os europeus começaram a levar pessoas da África contra sua vontade. Inicialmente eles eram usados ​​principalmente como servos para os ricos. Os europeus justificaram a captura de escravos argumentando que eles estavam proporcionando uma oportunidade para os africanos se tornarem cristãos. Os espanhóis foram os primeiros europeus a se envolverem no comércio de escravos. No entanto, em 1563, Francis Drake se juntou a seu primo, John Hawkins, em uma viagem para a África. Os dois homens começaram a capturar pessoas em Serra Leoa e vendê-los como escravos para colonos espanhóis no Caribe. Como era ilegal para os colonos comprarem de estrangeiros, Hawkins e Drake entraram em conflito com as autoridades espanholas. (1)


Quando capitães-marinhos espanhóis e portugueses começaram a explorar as Américas, levaram seus servos africanos com eles. Alguns desses africanos provaram ser excelentes exploradores. O mais importante deles foi Estevanico, que liderou a primeira expedição européia ao Novo México e ao Arizona.


As pessoas que vivem nas Américas resistiram à tentativa dos europeus de assumir suas terras. Uma das lutas mais importantes aconteceu em Cuba em 1512. A resistência foi liderada por Hatuey. Segundo Bartolom & eacute; de Las Casas Hatuey afirmou: "Eles nos dizem, esses tiranos, que eles adoram um Deus de paz e igualdade, e ainda assim eles usurpam nossa terra e nos fazem escravos. Eles nos falam de uma alma imortal e de suas recompensas e punições eternas, e ainda assim roubam nossos pertences, seduzem nossas mulheres, violam nossas filhas. Incapaz de combinar-nos em valor, estes covardes se cobrem de ferro que nossas armas não podem quebrar ”. (2)


Diego Vel & aacute; zquez acabou por suprimir a rebelião. Ele capturou Hatuey e foi executado em 2 de fevereiro de 1512. Estima-se que mais de um milhão de pessoas viviam em Cuba antes da chegada dos europeus. Vinte e cinco anos depois, restavam apenas 2.000. Grandes números foram mortos, enquanto outros morreram de fome, doenças, cometeram suicídio ou morreram devido às consequências de serem forçados a trabalhar longas horas nas minas de ouro. (3)


Após a chegada dos europeus, houve um declínio acentuado na população local da maioria das ilhas do Mar do Caribe. Isso criou um problema para os europeus, pois precisavam de mão-de-obra para explorar os recursos naturais dessas ilhas. Por fim, os europeus chegaram a uma solução: a importação de escravos da África. Por volta de 1540, cerca de 10 mil escravos por ano estavam sendo trazidos da África para substituir a população local em declínio.


De acordo com Suzanne Schwarz, autora de Slave Captain: A Carreira de James Irving no Liverpool Slave Trade (1995): "Este comércio sofisticado de carga humana era global e internacional, envolvendo todas as potências marítimas da Europa, da Espanha e de Portugal. para a França, Inglaterra, Holanda, Dinamarca, Suécia, Noruega e até Brandemburgo. Cerca de 37.000 viagens de escravos passaram pelos portos do litoral atlântico entre o início do século XVI e meados do século XIX e, coletivamente, transportaram cerca de onze milhões de indivíduos da África. (4)


Companhia Real Africana.


Em 1672, Carlos II deu à Royal African Company (RAC) o monopólio do comércio para fornecer escravos às colônias britânicas pelos próximos mil anos. Os britânicos construíram fortes costeiros na África, onde mantiveram os africanos capturados até a chegada dos navios de escravos. Os comerciantes conseguiram os escravos dos chefes africanos, dando-lhes bens da Europa. No início, esses escravos eram frequentemente os soldados capturados das guerras tribais. No entanto, a demanda por escravos tornou-se tão grande que os grupos de assalto foram organizados para obter jovens africanos.


Nos 20 anos seguintes, a empresa exportou mais de 90.000 escravos para as Américas. No século XVIII, a Grã-Bretanha estava principalmente interessada na África como fonte de escravos. Depois de um grande número de petições de comerciantes e fabricantes, o RAC perdeu seu monopólio para fornecer escravos ao Império Britânico em 1698. Eles agora abriram o negócio para empresas independentes, mas tiveram que pagar altos impostos ao governo britânico. Isso deu a eles direitos para a infraestrutura do RAC. Isto incluiu os fortes costeiros onde eles mantiveram os africanos capturados até a chegada dos navios de escravos. Entre 1698 e 1797, as novas empresas transportaram 75.000 escravos, em comparação com os 18.000 transportados pelo RAC. (5)


Foi estimado em 1796 que "todos os anos cerca de 72.000 escravos são transportados da África para as Índias Ocidentais". os dinamarqueses carregam cerca de 3.0000, os holandeses 7.000, os franceses 18.000, os portugueses 8.000, os ingleses têm todo o resto. & quot; Mais de 85% dos africanos exportados foram transportados em navios britânicos. A maioria deles foi baseada em Liverpool. Foi relatado em 1790 que os bens usados ​​para comprar escravos desta área incluíam armas, pólvora, têxteis, barras de ferro e conhaque. Outros itens populares negociados incluem cobre, latão e estanho.


Tratamento de escravos.


Em 1784, William Dillwyn publicou o caso de nossas companheiras, os africanos oprimidos. Dillwyn alegou que o comércio de escravos encorajava guerras entre os diferentes grupos tribais da África: "Esse tráfego é a principal fonte das guerras destrutivas que prevalecem entre essas pessoas infelizes, e é acompanhada de consequências, cuja mera recitação é chocante para humanidade. A reparação violenta dos parentes mais queridos, as lágrimas de afeição conjugal e paternal, a relutância dos escravos em uma viagem da qual não podem retornar, devem apresentar cenas de angústia que furariam o coração de qualquer pessoa, em quem os princípios da humanidade não são totalmente eliminados. Isso, no entanto, é apenas o começo das tristezas com os pobres cativos. (6)


Hugh Crow, o capitão da Elizabeth, chegou a Annamaboe em dezembro de 1790. Crow mais tarde lembrou: "Nós ancoramos em Annamaboe em dezembro de 1790, após uma passagem de sete semanas. Ficamos lá por cerca de três semanas sem transacionar nenhum negócio, o rei daquela parte da costa tendo morrido algum tempo antes, em consequência do qual todos os negócios foram suspensos. De acordo com um costume bárbaro do país por ocasião do falecimento de um príncipe, vinte e três de suas esposas foram mortas enquanto permanecemos; e muitos, sem dúvida, tinham encontrado um destino semelhante antes da nossa chegada. & quot; (7)


Alexander Falconbridge, era um cirurgião a bordo de um navio negreiro. Ele escreveu em 1790: "Quando os negros a quem os negros têm de se desfazer são mostrados aos compradores europeus, eles primeiro os examinam em relação à idade. Eles então inspecionam minuciosamente suas pessoas e investigam seu estado de saúde; se eles estão aflitos com alguma enfermidade, ou estão deformados, ou têm olhos ou dentes ruins; se eles são coxos ou fracos nas articulações, ou distorcidos nas costas, ou de forma delgada, ou são estreitos no peito; em suma, se eles foram afligidos de alguma maneira, de modo a torná-los incapazes de tal trabalho, são rejeitados. Os comerciantes frequentemente batem nos negros que são rejeitados pelos capitães. Ocorreram casos em que os comerciantes, quando algum de seus negros se opuseram a tê-los decapitado instantaneamente à vista do capitão. (8)


James Irving era o capitão do navio de escravos, The Ellen, que ficava em Liverpool. Irving escreveu aos pais em 2 de janeiro de 1791: "Estamos muito ocupados carregando o navio. Estamos a caminho de Annamaboe, na Costa do Ouro, descarregar os bens que temos por esse preço e partir de novo dentro de 48 horas depois de chegarmos. Então, devemos ligar para Lagos, Accra e outras partes cujo nome eu esqueci. Devemos ir até o rio Benin e ficar um dia ou dois e depois voltar para Anomabo, de onde devemos navegar para as Índias Ocidentais. & Quot; Chegou a Annamaboe em 5 de abril de 1791, antes de se mudar para Lagos e Acra. Enquanto na Gold Coast Irving comprou 341 africanos, oitenta e oito dos quais foram transferidos para outros navios. (9)


John Newton era um capitão de escravos entre 1747 e 1754. Ele escreveu em Thoughts upon the African Slave Trade (1787): "Os escravos, em geral, são comprados e pagos. Às vezes, quando os bens são emprestados, ou confiados em terra, o comerciante deixa voluntariamente uma pessoa livre, talvez seu próprio filho, como refém, ou peão, para o pagamento; e, no caso ou inadimplente, o refém é levado e vendido; que, por mais duro que seja, sendo em consequência de uma estipulação livre, não pode ser considerado injusto. Houve casos de capitães sem princípios, que, no final do que supuseram em sua última viagem, e quando não tinham intenção de revisitar a costa, detiveram e levaram pessoas livres com eles; e deixou o próximo navio, que deveria vir do mesmo porto, para arriscar as conseqüências. Mas estas ações, espero, e acredito, não são comuns. & Quot; (10)


Os exploradores deram detalhes de como o sistema funcionava. O Parque Mungo testemunhou a tomada de escravos da África. "Os escravos são comumente protegidos colocando a perna direita de um e a esquerda de outro no mesmo par de grilhões. Ao apoiar os grilhões com fio, eles podem andar muito devagar. Cada quatro escravos também são presos juntos pelos pescoços. Eles eram levados em seus grilhões todas as manhãs para a sombra do tamarineiro, onde eram encorajados a cantar canções divertidas para manter seus espíritos; pois, embora alguns deles tenham sustentado as dificuldades de sua situação com espantosa fortaleza, a maior parte ficou muito desanimada e ficou sentada o dia todo no tipo de melancolia sombria, com os olhos fixos no chão ”. (11)


Os comerciantes conseguiram os escravos dos chefes africanos, dando-lhes bens da Europa. No início, esses escravos eram frequentemente os soldados capturados das guerras tribais. No entanto, a demanda por escravos tornou-se tão grande que os grupos de assalto foram organizados para obter jovens africanos. Ottobah Cugoano era um menino de 13 anos de Gana quando foi capturado por traficantes de escravos: "Eu fui tirado do meu país natal, com cerca de dezoito ou vinte mais meninos e meninas, enquanto brincávamos em um campo. Vivemos apenas alguns dias de viagem da costa onde fomos seqüestrados. Some of us attempted, in vain, to run away, but pistols and cutlasses were soon introduced, threatening, that if we offered to stir, we should all lie dead on the spot." (12)


Olaudah Equiano was living in an Igbo village in the kingdom of Benin in 1756: "One day, when all our people were gone out to their works as usual, and only I and my dear sister were left to mind the house, two men and a woman got over our walls, and in a moment seized us both; and, without giving us time to cry out, or make resistance, they stopped our mouths, and ran off with us into the nearest wood. Here they tied our hands, and continued to carry us as far as they could, till night came on, when we reached a small house, where the robbers halted for refreshment, and spent the night. We were then unbound; but were unable to take any food; and, being quite overpowered by fatigue and grief, our only relief was some sleep, which allayed our misfortune for a short time. The first object which saluted my eyes when I arrived on the coast, was the sea, and a slave ship, which was then riding at anchor, and waiting for its cargo. These filled me with astonishment, which was soon converted into terror, when I was carried on board. I was immediately handled, and tossed up to see if I were sound, by some of the crew." (13)


It is estimated that up to 15 million Africans were transported to the Americas between the sixteenth and nineteenth centuries. (14) To maximize their profits slave merchants carried as many slaves as was physically possible on their ships. By the 17th century slaves could be purchased in Africa for about $25 and sold in the Americas for about $150. Even with a death-rate of 50 per cent, merchants could expect to make tremendous profits from the trade. The Liverpool merchant William Davenport reported that some voyages gave him a profit of as much as 147% on his investment. (15)


Working on a slave-ship could also be very profitable. James Irving was a surgeon on the ship Vulture that sailed to Jamaica in November 1782. It has been argued by Suzanne Schwarz, the author of Slave Captain: The Career of James Irving in the Liverpool Slave Trade (1995): "Assuming that Irving was paid £4 wages a month, together with the value of two privilege slaves and one shilling head money for each of the 592 slaves delivered alive to the West Indies, it is likely that Irving earned approximately £140 from this voyage. This is consistent with the average voyage earnings of slave-ship surgeons in the late eighteenth century, which were typically between £100 and £150." (16)


The conditions on board the slave-ships were so appalling that rebellious slaves had to be punished very severely. Thomas Phillips, a slave-ship captain, wrote an account of his activities in A Journal of a Voyage (1746): "I have been informed that some commanders have cut off the legs or arms of the most willful slaves, to terrify the rest, for they believe that, if they lose a member, they cannot return home again: I was advised by some of my officers to do the same, but I could not be persuaded to entertain the least thought of it, much less to put in practice such barbarity and cruelty to poor creatures who, excepting their want of Christianity and true religion (their misfortune more than fault), are as much the works of God's hands, and no doubt as dear to him as ourselves." (17)


Thomas Trotter, a physician working on the slave-ship, Brookes , told a House of Commons committee in 1790: "The slaves that are out of irons are locked spoonways and locked to one another. It is the duty of the first mate to see them stowed in this manner every morning; those which do not get quickly into their places are compelled by the cat and, such was the situation when stowed in this manner, and when the ship had much motion at sea, they were often miserably bruised against the deck or against each other. I have seen their breasts heaving and observed them draw their breath, with all those laborious and anxious efforts for life which we observe in expiring animals subjected by experiment to bad air of various kinds." (18) It has been estimated that the mortality rate of Africans on board British ships was 13 per cent. (19)


Church of England and Slavery.


The Church of England gave its full support to the British slave trade. Its leading clergy had stated its position on a number of occasions. Reference was made to St Paul who suggested that slaves serve their masters "with fear and trembling". It was argued that what St Paul meant was that "liberty could only be expected in the next world." (20)


Another source often quoted was The City of God , a book of Christian philosophy written in Latin by Augustine of Hippo (later St. Augustine) in the early 5th century AD. According to Augustine, "by preserving the institution of slavery mankind could be disciplined and his self-aggrandisement corrected; and because no man was innocent, it was God's will alone who should be master and who should be a slave". (21)


In 1778, the Reverend Raymond Harris produced a wealth of scriptural evidence to support his contention that slavery, and particularly slavery of blacks, was in accordance with the word of God. He used several passages from the Old Testament that suggested God approved of slavery. He also used the New Testament to support his view of slavery. Harris quoted from Christ's Sermon on the Mount as the basis for his argument that Christianity recognised the existing systems and institutions. "Think not that I am come to destroy the Law of the Prophets; I am not come to destroy but to fulfil." (22)


The Church of England also owned a large number of slaves. Its missionary arm, the Society for the Propagation of the Gospel, were active in those areas where there were slave populations. Some wealthy slave owners, left them to the church when they died. Christopher Codrington, who owned a plantation in Barbados, and in a good year made a profit of £2,000 - roughly £265,000 in today's money. Codrington left 750 slaves to the Church. Soon afterwards the words "SOCIETY" was burned onto the chests of slaves with a red-hot iron. (23)


In February 1766, William Warburton, the Bishop of Gloucester, made the first denunciation of the slave trade by a member of the Established Church when he complained that these bequeaths resulted in the Church becoming "innocent partakers of the fruits of this iniquitous traffic". (24) Despite this comment the plantation had one of the worst records in the Caribbean, with the death-rate being about five-sixths the birth-rate." (25)


Anti-Slavery Movement.


Opposition to slavery mainly came from the Nonconformist religions. George Fox, the leader of the Society of Friends (Quakers), visited Jamaica in 1671. He encountered African slaves for the first time and responded by condemning the institution of slavery. As a result Quaker settlements in North America abhorred slavery and many took every opportunity to speak out at the injustices of the system and of the means of transportation bringing them to the New World. (26)


John Wesley, the leader of the Methodists, also opposed slavery. In his pamphlet, Thoughts Upon Slavery (1744) he argued: "I absolutely deny all slave holding to be consistent with any degree of even natural justice. Give liberty to whom liberty is due, that is to to every child of man, to every partaker of human nature. Let none serve you but by his own act and deed, by his own voluntary choice." (27)


The Unitarian movement was united in its opposition to slavery. People such as Joseph Priestley, Josiah Wedgwood, Thomas Bentley and Erasmus Darwin were all active in the anti-slavery movement. There is no set doctrinal beliefs that all Unitarians agree on. In fact, the most important aspect of Unitarianism is the right of individuals to develop their own religious opinions. Unitarians tend to believe that Jesus Christ was a human religious leader to be followed but not worshipped. Unitarians argued that Jesus is the "great exemplar which we ought to copy in order to perfect our union with God". (28)


Some members of the Church of England were opposed to the slave trade. Two of them, Granville Sharp and Thomas Clarkson established the Society for the Abolition of the Slave Trade in 1787. However, nine out of the twelve members on the committee, were Quakers. It also gained the support of political radicals such as Samuel Romilly, John Cartwright, John Horne Tooke, John Thelwall, Thomas Walker, Joseph Gales and William Smith who were also involved in the campaign for universal suffrage.


Josiah Wedgwood joined the organising committee. He urged his friends to join the organisation. Wedgwood wrote to James Watt asking for his support: "I take it for granted that you and I are on the same side of the question respecting the slave trade. I have joined my brethren here in a petition from the pottery for abolition of it, as I do not like a half-measure in this black business." (29)


As Adam Hochschild, the author of Bury the Chains: The British Struggle to Abolish Slavery (2005) has pointed out: "Wedgwood asked one of his craftsmen to design a seal for stamping the wax used to close envelopes. It showed a kneeling African in chains, lifting his hands beseechingly." It included the words: "Am I Not a Man and a Brother?" Hochschild goes onto argue that "reproduced everywhere from books and leaflets to snuffboxes and cufflinks, the image was an instant hit. Wedgwood's kneeling African, the equivalent of the label buttons we wear for electoral campaigns, was probably the first widespread use of a logo designed for a political cause." (30)


Wedgwood Slave Emancipation Medallion, black on yellow jasper (1787)


Thomas Clarkson explained: "Some had them inlaid in gold on the lid of their snuff boxes. Of the ladies, several wore them in bracelets, and others had them fitted up in an ornamental manner as pins for their hair. At length the taste for wearing them became general, and this fashion, which usually confines itself to worthless things, was seen for once in the honourable office of promoting the cause of justice, humanity and freedom." (31)


Hundreds of these images were produced. Benjamin Franklin suggested that the image was "equal to that of the best written pamphlet".Men displayed them as shirt pins and coat buttons. Whereas women used the image in bracelets, brooches and ornamental hairpins. In this way, women could show their anti-slavery opinions at a time when they were denied the vote. Later, a group of women designed their own medal, "Am I Not a Slave And A Sister?" (32)


"Am I Not a Slave And A Sister?"


When the Society for the Abolition of the Slave Trade was set up in 1783 it had an exclusively male organization. Some of the leaders of the anti-slavery movement such as William Wilberforce were totally opposed to women being involved in the campaign. One of Wilberforce's concerns was that women wanted to go further than the abolition of the slave trade. Early women activists such as Anne Knight and Elizabeth Heyrick were in favour of the immediate abolition of slavery, whereas Wilberforce believed that the movement should concentrate on bringing an end to the slave trade. Heyrick criticised the mainstream anti-slavery figures for their "slow, cautious, accommodating measures". (33)


In 1805 the House of Commons passed a bill that made it unlawful for any British subject to capture and transport slaves, but the measure was blocked by the House of Lords. In February 1806, Lord Grenville formed a Whig administration. Grenville and his Foreign Secretary, Charles Fox, were strong opponents of the slave trade. Fox and William Wilberforce led the campaign in the House of Commons, whereas Grenville, had the task of persuading the House of Lords to accept the measure.


Greenville made a passionate speech where he argued that the trade was "contrary to the principles of justice, humanity and sound policy" and criticised fellow members for "not having abolished the trade long ago". When the vote was taken the Abolition of the Slave Trade bill was passed in the House of Lords by 41 votes to 20. In the House of Commons it was carried by 114 to 15 and it become law on 25th March, 1807. (34)


After the passing of Abolition of the Slave Trade Act in 1807, British captains who were caught continuing the trade were fined £100 for every slave found on board. However, this law did not stop the British slave trade. If slave-ships were in danger of being captured by the British navy, captains often reduced the fines they had to pay by ordering the slaves to be thrown into the sea.


Some people involved in the anti-slave trade campaign argued that the only way to end the suffering of the slaves was to make slavery illegal. A new Anti-Slavery Society was formed in 1823. Members included Thomas Clarkson, Henry Brougham, William Wilberforce and Thomas Fowell Buxton. Although women were allowed to be members they were virtually excluded from its leadership.


Records show that about ten per cent of the financial supporters of the organisation were women. In some areas, such as Manchester, women made up over a quarter of all subscribers. On 8th April, 1825, a meeting took place at the home of Lucy Townsend in Birmingham to discuss the issue of the role of women in the anti-slavery movement. Townsend, Elizabeth Heyrick, Mary Lloyd, Sarah Wedgwood, Sophia Sturge and the other women at the meeting decided to form the Birmingham Ladies Society for the Relief of Negro Slaves (later the group changed its name to the Female Society for Birmingham). (35)


The formation of other independent women's groups soon followed. This included groups in Nottingham (Ann Taylor Gilbert), Sheffield (Mary Ann Rawson, Mary Roberts), Leicester (Elizabeth Heyrick, Susanna Watts), Glasgow (Jane Smeal), Norwich (Amelia Alderson Opie, Anna Gurney), London (Mary Anne Schimmelpenninck, Mary Foster), Darlington (Elizabeth Pease) and Chelmsford (Anne Knight). By 1831 there were seventy-three of these women's organisations campaigning against slavery. (36)


Josiah Wedgwood, Joseph Priestley, Thomas Day and Erasmus Darwin helped form the Birmingham Anti-Slavery Committee. They were attacked by several leading merchants in the city and some of them even petitioned Parliament against abolition. Priestley declared that although they supported the commercial interests, they would oppose "any commerce which always originates in violence and often terminates in cruelty". (37)


Parliament passed the Slavery Abolition Act in 1833. This act gave all slaves in the British Empire their freedom. The British government paid £20 million in compensation to the slave owners. The amount that the plantation owners received depended on the number of slaves that they had. For example, the Bishop of Exeter's 665 slaves resulted in him receiving £12,700. (38)


Primary Sources.


(1) Ottobah Cugoano, Narrative of the Enslavement of a Native of Africa (1787)


I was early snatched away from my native country, with about eighteen or twenty more boys and girls, as we were playing in a field. We lived but a few days' journey from the coast where we were kidnapped, and consigned to Grenada. Some of us attempted, in vain, to run away, but pistols and cutlasses were soon introduced, threatening, that if we offered to stir, we should all lie dead on the spot.


We were soon led out of the way which we knew, and towards evening, as we came in sight of a town. I was soon conducted to a prison, for three days, where I heard the groans and cries of many, and saw some of my fellow-captives. But when a vessel arrived to conduct us away to the ship, it was a most horrible scene; there was nothing to be heard but the rattling of chains, smacking of whips, and the groans and cries of our fellow-men. Some would not stir from the ground, when they were lashed and beat in the most horrible manner.


(2) Hugh Crow, The Memoirs of Captain Hugh Crow (1830)


We came to anchor at Annamaboe in December, 1790, after a passage of seven weeks. We lay there about three weeks without transacting any trade, the king of that part of the coast having died some time before, in consequence of which all business was suspended. According to a barbarous custom of the country on occasion of the decease of a prince twenty-three of his wives were put to death while we remained; and many no doubt had met with a similar fate before our arrival. Yet to become the wives of these great men was considered, by the parents of the females, a high and honourable distinction. It was stated to me that the late king of Dahomy, a great kingdom in the interior, had seven hundred wives, all of whom were sacrificed soon after his decease; and Captain Ferrer, a gentleman of talent and observation, who happened to be at Dahomy during the perpetration of this horrid butchery, afterwards testified the fact in the British House of Commons. His evidence was, however, of little avail, for Mr. Wilberforce and his party threw discredit upon the whole statement.


After some delay at Annamaboe (where I first became acquainted with my excellent friend Captain.


Luke Mann), we proceeded to a place called Lagos, with negroes, and thence to Benin. We traded between both places for several months, so that I acquired a considerable knowledge, as a pilot, of that.


part of the coast. I was much pleased with the gentle manners of the natives of Benin, who are truly a fine tractable race of people. When they meet an European they fall down on the right knee, clap their hands three times, and exclaim "Doe ba, doe ba;" that is " We reverence you!" They then shake hands, in their way, by giving three fillips with the finger.


The agents who were employed on different parts of the coast by our owner, Mr. Dawson, having all fallen victims to the climate in a few months after their arrival, in order that we might convey to him the melancholy news as soon as possible, we took in a quantity of ivory and other articles and sailed.


from Benin. We arrived at Liverpool in August, 1791 - where after my recovery from an attack of jaundice I engaged to go as mate in a fine ship called The Bell , Captain Rigby, belonging to William Harper, Esq. and bound to Cape Mount, on the windward coast of Africa.


(3) Olaudah Equiano, was captured and sold as a slave in the kingdom of Benin in Africa. He wrote about his experiences in The Life of Olaudah Equiano the African (1789)


Generally, when the grown people in the neighbourhood were gone far in the fields to labour, the children assembled together in some of the neighborhood's premises to play; and commonly some of us used to get up a tree to look out for any assailant, or kidnapper, that might come upon us; for they sometimes took those opportunities of our parents' absence, to attack and carry off as many as they could seize.


One day, when all our people were gone out to their works as usual, and only I and my dear sister were left to mind the house, two men and a woman got over our walls, and in a moment seized us both; and, without giving us time to cry out, or make resistance, they stopped our mouths, and ran off with us into the nearest wood. Here they tied our hands, and continued to carry us as far as they could, till night came on, when we reached a small house, where the robbers halted for refreshment, and spent the night. We were then unbound; but were unable to take any food; and, being quite overpowered by fatigue and grief, our only relief was some sleep, which allayed our misfortune for a short time. The first object which saluted my eyes when I arrived on the coast, was the sea, and a slave ship, which was then riding at anchor, and waiting for its cargo. These filled me with astonishment, which was soon converted into terror, when I was carried on board. I was immediately handled, and tossed up to see if I were sound, by some of the crew; and I was now persuaded that I had gotten into a world of bad spirits, and that they were going to kill me.


(4) William Dillwyn, The Case of our Fellow Creatures, the Oppressed Africans (1784)


It would surely have been more constant with the avowed principles of Englishmen, both as men and as Christians, if their settlement in heathen countries had been succeeded by mild and benevolent attempts to civilize their inhabitants, and to incline them to receive the glad tidings of the gospel. But how different a conduct towards them has been pursued. It has not only been repugnant, in a political view, to those commercial advantages which a fair and honourable treatment might have procured, but has evidently tended to increase the barbarity of their manners, and to excite in their minds an aversion to that religion.


This traffic is the principal source of the destructive wars which prevail among these unhappy people, and is attended with consequences, the mere recital of which is shocking to humanity. The violent reparation of the dearest relatives, the tears of conjugal and parental affection, the reluctance of the slaves to a voyage from which they can have no chance of returning, must present scenes of distress which would pierce the heart of any, in whom the principles of humanity are not wholly effaced. This, however, is but the beginning of sorrows with the poor captives.


Under their cruel treatment on the ships, where, without regard to health or decency, hundreds are confined within the narrow limits of the hold, numbers perish; and, by what is called the seasoning in the islands, many are relieved by a premature death, from that suffering.


(5) John Newton, Thoughts upon the African Slave Trade (1787)


Some people suppose, that the ship trade is rather the stealing, than the buying of slaves. But there is enough to lay to the charge of the ships, without accusing them falsely. The slaves, in general, are bought, and paid for. Sometimes, when goods are lent, or trusted on shore, the trader voluntarily leaves a free person, perhaps his own son, as a hostage, or pawn, for the payment; and, in case or default, the hostage is carried off, and sold; which, however hard upon him, being in consequence of a free stipulation, cannot be deemed unfair. There have been instances of unprincipled Captains, who, at the close of what they supposed their last voyage, and when they had no intention of revisiting the coast, have detained, and carried away, free people with them; and left the next ship, that should come from the same port, to risk the consequences. But these actions, I hope, and believe, are not common.


With regard to the natives, to steal a free man or woman, and to sell them on board a ship, would, I think, be a more difficult, and more dangerous attempt, in Sherbro, than in London. But I have no doubt, that the traders who come, from the interior parts of Africa, at a great distance, find opportunity, in the course of their journey, to pick up stragglers, whom they may meet in their way. This branch of oppression, and robbery, would likewise fail, if the temptation to it were removed.


(6) Mungo Park was a Scottish explorer who went to Africa to find the source of the River Niger. He wrote about his experiences in his book Travels to the Interiors of Africa (1799).


The slaves are commonly secured by putting the right leg of one, and the left of another into the same pair of fetters. By supporting the fetters with string they can walk very slowly. Every four slaves are likewise fastened together by the necks. They were led out in their fetters every morning to the shade of the tamarind tree where they were encouraged to sing diverting songs to keep up their spirits; for although some of them sustained the hardships of their situation with amazing fortitude, the greater part were very much dejected, and would sit all day in the sort of sullen melancholy with their eyes fixed upon the ground.


I suppose, not more than one-fourth part of the inhabitants at large; the other three-fourths are in a state of hopeless and hereditary slavery; and are employed in cultivating the land, in the care of cattle, and in servile offices of all kinds, much in the same manner as the slaves in the West Indies. I was told, however, that the Mandingo master can neither deprive his slave of life, nor sell him to a stranger, without first calling a palaver on his conduct; or, in other words, bringing him to a public trial; but this degree of protection is extended only to the native of domestic slave. Captives taken in war, and those unfortunate victims who are condemned to slavery for crimes or insolvency, and, in short, all those unhappy people who are brought down from the interior countries for sale, have no security whatever, but may be treated and disposed of in all respects as the owner thinks proper. It sometimes happens, indeed, when no ships are on the coast, that a humane and considerate master incorporates his purchased slaves among his domestics; and their offspring at least, if not the parents, become entitled to all the privileges of the native class.


(7) Alexander Falcolnbridge visited Africa in the 1780s. He wrote about what he saw in his book An Account of the Slave Trade on the Coast of Africa (1788).


When the negroes whom the black traders have to dispose of are shown to the European purchasers, they first examine them relative to age. They then minutely inspect their persons, and inquire into their state of health; if they are afflicted with any infirmity, or are deformed, or have bad eyes or teeth; if they are lame, or weak in the joints, or distorted in the back, or of a slender make, or are narrow in the chest; in short, if they have been afflicted in any manner so as to render them incapable of such labour they are rejected. The traders frequently beat those negroes which are objected to by the captains. Instances have happened that the traders, when any of their negroes have been objected to have instantly beheaded them in the sight of the captain.


(8) John Brown, aged 87, interviewed as part of the Federal Writers Project in 1937.


Most of the time there was more than three hundred slaves on the plantation. The oldest ones come right from Africa. My grandmother was one of them. A savage in Africa - a slave in America. Mammy told it to me. Over there all the natives dressed naked and lived on fruits and nuts. Never see many white men. One day a big ship stopped off the shore and the natives hid in the brush along the beach. Grandmother was there. The ship men sent a little boat to the shore and scattered bright things and trinkets on the beach. The natives were curious. Grandmother said everybody made a rush for them things soon as the boat left. The trinkets was fewer than the peoples. Next day the white folks scatter some more. There was another scramble. The natives was feeling less scared, and the next day some of them walked up the gangplank to get things off the plank and off the deck. The deck was covered with things like they'd found on the beach. Two-three hundred natives on the ship when they feel it move. They rush to the side but the plank was gone. Just dropped in the water when the ship moved away.


Folks on the beach started to crying and shouting. The ones on the boat was wild with fear. Grandmother was one of them who got fooled, and she say the last thing seen of that place was the natives running up and down the beach waving their arms and shouting like they was mad. The boat men come up from below where they had been hiding and drive the slaves down in the bottom and keep them quiet with the whips and clubs. The slaves was landed at Charleston. The town folks was mighty mad because the blacks was driven through the streets without any clothes, and drove off the boat men after the slaves was sold on the market. Most of that load was sold to the Brown plantation in Alabama. Grandmother was one of the bunch.


(9) Gad Heuman and James Walvin, The Atlantic Slave Trade (2003)


The number of Africans involved is stunning. Though the history of the Atlantic crossing is remarkably varied and changed across time and from place to place, the evidence remains astounding. Something like 12 million Africans were forced into the Atlantic slave ships, and perhaps 10.5 million Africans survived the ordeal to make landfall in the Americas. Although it would be wrong to concentrate solely on the simple data and to be sidetracked into the statistics of the problem, it is nevertheless vital to get the figures right and to come to as accurate a conclusion as possible about the volume and scale of this enforced human migration. The figures cannot speak for themselves, of course, and must be teased apart to reveal the human experience which lurks behind them. Fortunately, the research of the past thirty years now allows us to make some straightforward assertions about the Atlantic slave trade.


The English were drawn to West Africa by the Portuguese and Spanish successes. Their initial efforts were mainly privateering raids, but by the early seventeenth century the English began to trade seriously in the region, thanks in part to the acquisition of colonies in the Americas. The English slave trade was organised first through state-backed monopoly companies. But from the beginning, interlopers sought to penetrate those trading restrictions. Like others nations before them, the English found that the key to the expansion of their slave trading was to be found in the Americas. The settlement of West Indian islands, notably Barbados and Jamaica, and the development of the Chesapeake colonies, laid the foundations for British colonial demand for imported labour. After experiments with different forms of labour, local settlers in all those places turned to African slaves. In Barbados between 1650 and 1680, the slaves increased from 50 per cent to 70 per cent of the population. In Jamaica the 9,500 slaves of 1673 grew to 100,000 by 1740. The numbers in the Chesapeake were smaller, but still significant. The handful of Africans landed at Jamestown in 1619 had increased, but only to 1,700 by 1660, to 4,000 in 1680, with perhaps an extra 3,000 arriving in the last years of the century. This changed dramatically in the next century, however, when 100,000 Africans were landed in the region.


So expansive was this demand in the Americas that English monopolists were never able fully to satisfy it. Yet by 1670 the British had become the dominant force in the Atlantic trade. Indeed, in the 150 years to 1807 (when the British abolished their slave trade) they carried as many Africans across the Atlantic as all other slave-trading nations combined. They shipped some 3.5 million Africans in those years, at a rate of about 6,700 a year in 1670 and perhaps 42,000 a year a century later.


Three British ports - London, then Bristol and, from about 1750 onwards, Liverpool - dominated the British slave trade. By 1728-1729 half of the British tonnage clearing for Africa came from Bristol, and by the early 1730s Bristol merchants were investing up to £60,000 a year into the slave trade, rising to £150,000 a year at mid-century. But a host of small ports joined in, although often it is true on a very small scale. These included, remarkably enough, Lyme Regis, Whitehaven and Lancaster. Throughout, however, London remained the dominant financial force within the British slave trade. Though ports drew on local backers and skills, London financed most slave-trading investments until the early eighteenth century. From about 1750 onwards that role fell to Liverpool, although London was always vital to the Atlantic trade, accepting bills of exchange used by West Indians, Americans and Britons. From a total of some 11,000 slave voyages made by British ships, about one-half sailed from Liverpool.


Slave Systems and Slave Trade.


Early Modern Period.


Slave Systems and Slave Trade Slave Systems in the Americas Labor/Economic System Encomienda System – American Feudalism Peninsulares get land and # of slaves/native laborers In exchange, must protect them and convert them Not “intended” to be slave system, but essentially was Attempts at reform Treatment horrific – Christian missionaries appealed for reform Reduced strain on natives by bringing in Africans Replaced one oppressed group with another Both Africans and Natives ended up at bottom of social hierarchy Abolished in 1542 Attempts by clergy to protest cruel treatment Government of Spain shifted to Madrid – new leadership Forced Spanish to bring in more African slaves African Slave Trade Existed before transatlantic voyages Portuguese captures slaves on coasts of Africa Africans had been raiding from ancient times Put to work in gold and salt mines Women often enslaved and traded some become part of harem Use as household servants trans-Saharan trade already brought slaves to Mediterranean world mid-15th century Portuguese opened up direct trade New World demand for labor Forced migration of millions W. Africans already skilled in agriculture Changed history of New World Some African rulers cooperated with slave trade Portuguese brought into contact with powerful African kingdoms Kongo, Benin, Mali and Songhay Mali/Songhay enriched already by gold-salt trade Kongo and Benin wanted to Christianize 15th century rulers convert Characteristics of African kingdoms own political and court traditions monarchs rules with assistance of governing councils artisans produced works in ivory, ebony and bronze active trade in slaves, spices, ivory, textiles slaves usually prisoners of war captives of slave raids Europeans forced issue rounded up forced onto ships chained together Endured Middle Passage – part of triangular trade route Hot, unventilated conditions – suffocation Some starved Killed in attempted revolts Taken to auction blocks Types of labor Sugar/coffee plantations Mines Slavery hereditary – children automatically slaves N. America vs. S. America Caribbean Families vs. Males Natural reproduction vs. existence based on trade Motivation for keeping alive differed Reached peak in 18th century Triangular trade European guns and other manufactured goods trade to Africans for slaves Slaves were transported from Africa to South America or West Indies Sugar, molasses and rum produced by slave labor traded to Europe for mfg goods Effects on Africa Guns and European glass became prized Often traded for human slaves Causes massive demographic shifts Brutal separation from family/culture More males than females transported Heavy work required on plantations Even if survived, absorbed into foreign culture that considered them property Many Christianized, but… Maintained parts of their language and culture Unique cultural synthesis – African music, dress, and mannerisms mixed with Spanish and indigenous cultures in the Americas Reliance on importation of European technology Lessened technological development of African kingdoms.

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